AKADEMIA MARKI ANTYKRUCHEJ
Dlaczego Akademia Marki Antykruchej?
Chaos, niepewność, przypadkowość i zmienność – wszystko to może zniszczyć markę, która nie jest przygotowana na wstrząsy i turbulencje.
A właśnie w takim świecie, opisywanym przez popularny dziś akronim VUCA, wszyscy żyjemy i funkcjonujemy.
Poszukiwanie uniwersalnej recepty na silną markę w tym kontekście przypomina wyprawę po Świętego Graala.
Ciągle pojawiają się nowe, często ze sobą sprzeczne, wskazówki: co należy robić, w co inwestować, jak działać.
Zła wiadomość: taka recepta nie istnieje.
W trakcie tego kursu nie otrzymasz więc magicznego przepisu. Dostaniesz za to syntezę najnowszej wiedzy przefiltrowanej przez doświadczenie pracy stratega, doradcy i trenera biznesu. Wiedza ta jest podana w spójnych ramach koncepcji zainspirowanej teorią antykruchości (Antifragility) autorstwa Nicolasa Nassima Taleba. Antykruchość to jednak nie tylko teoria, ale też postawa i filozofia działania.
Niepewność tego, co przyniesie jutro, niejednoznaczność i wszelkie destrukcyjne siły otoczenia (tzw. stresory), które na ogół szkodzą markom lub zupełnie je niszczą można dzięki tej koncepcji zmienić w czynniki rozwojowe, w to co będzie marki umacniać i rozwijać.
Antykruchość dla marek to jedyny dziś sensowny cel i kierunek działań.
Ten kurs nie będzie jednak łatwy. Poza wykładami, w trakcie warsztatów i zadań wdrożeniowych czeka Cię sporo pracy. Jeśli jednak nie boisz się wyzwań i chcesz włożyć autentyczny wysiłek w to by się rozwijać, to gwarantuję, że już od początku bez trudu zastosujesz zdobywaną wiedzę
w praktyce i od razu zobaczysz wymierne efekty.
W trakcie całego programu dowiesz się zatem w jaki sposób wykorzystać szansę, którą jest hiper-zmienne i pełne znaków zapytania otoczenie rynkowe. Dowiesz się także w jaki sposób kształtować i rozwijać markę antykruchą, której służą wstrząsy.
Poza tym poznasz:
- najważniejsze zasady budowania przewagi konkurencyjnej w niepewnym otoczeniu,
- istotę myślenia strategicznego, w tym strategicznego zarządzania marką,
- sposoby zwiększania brand equity marek antykruchych,
- reguły i techniki docierania do ‘consumer insight' zwiępkszającyh antykruche relacje z konsumentem,
- konkretne techniki przydatne w ‘innovation acceleration’ i ‘problem solving’,
- sposoby na budowanie znaczących i angażujących narracji marketingowych.
Otrzymasz również bogaty zestaw praktycznych narzędzi, które natychmiast będziesz mógł wdrożyć i wykorzystać.
Najważniejsze informacje na temat kursu:
Kurs przeznaczony jest dla osób zainteresowanych strategią, marketingiem, komunikacją, szczególnie dla:
-
marketerów odpowiedzialnych za rozwój marek,
-
pracowników agencji reklamowych,
-
pracowników domów mediowych,
-
osób zajmujących się PR.
-
Formuła:
-
intensywny kurs on-line,
-
elementy ‘flipped learning’ – aktywne nauczanie – z częścią wiedzy zapoznajesz się samodzielnie (przesłane wcześniej materiały)
i ćwiczymy jej zastosowanie w praktyce, -
practical case – praca na konkretnych przykładach firm i marek,
-
-
Sesje co dwa tygodnie (piątek – 4 godz.: 9.00 - 13.00, sobota – 4 godz.: 9.00 - 13.00) – od połowy stycznia 2021 do końca marca 2021,
-
6 modułów tematycznych, łącznie 48 godz. + konsultacje,
-
Koncepcja, program i trener prowadzący: Marek Staniszewski, Heuristica,
-
Guest speaker: Dr Katy Warden: Programme Director for MSc/MBA International Lecturer/Researcher The Business School Canterbury Christ Church University,
-
Start programu: 15.01.2023.
Program kursu:
# 1 Moduł: Koncepcja antykruchości Nassima Taleba - zastosowania i konsekwencje dla marketingu:
· Stosunek do porażki.
· Eksperymentowanie z otoczeniem.
· Zwinność i szybkość działania.
· Redundancja - sposób zarządzania zasobami.
· Efekt sztangi.
· Decentralizacja.
· Wizerunek powiązany z ryzykiem.
# 2 Moduł: Elastyczne i adaptacyjne myślenie strategiczne:
· Strategia biznesu, a strategie funkcjonalne - w tym marketing i komunikacja.
· Na czym polega budowanie przewagi konkurencyjnej.
· Business Model Canvas.
· Strategiczne podejście do Brand Equity - zasobności marki.
#3 Moduł: Transformacyjne planowanie scenariuszowe - przygotowanie na niepewność:
· Analiza otoczenia i konkurencji (w tym model PESTEL).
· Reakcja na zmiany w otoczeniu.
· Analiza sił wiodących, agentów zmiany i trendów.
· Tworzenie alternatywnych scenariuszy działań.
# 4 Inwentyka – innowacja, kreatywność i 'problem solving' w warunkach zmienności:
· Cechy postawy twórczej i wynalazczej.
· Psychologia inwencji.
· Warunki innowacji.
· Kultura organizacji jako środowisko sprzyjające inwencji.
· Techniki kreatywnego myślenia m. in.:
-
SCAMPER,
-
CIRCEPT,
-
Biomimicra,
-
Technika superpozycji,
-
Odwrócona burza mózgów,
-
Technika Walta Disneya,
# 5 Moduł: Consumer Insight – jak budować antykruche więzi z konsumentem:
· Psychologia decyzji i wyborów konsumenckich.
· Wybrane aspekty ekonomiii behawioralnej.
· Źródła insightów.
· Empatia jako narzędzie docieranie do motywów decyzyjnych..
· Postawa antropologa, etnografa, detektywa i mindhuntera.
· Kategorie insightów.
· Ewaluacja insightów.
# 6 Archetypy i Storytelling – znaczące narracje i antykruchość opowieści:
· Elementy kognitywistyki i neuronauk, a storytelling.
· Storytelling, który sprzedaje.
· Modele narracyjne.
· Storytelling w marketingu i komunikacji.
· Storytelling w prezentacjach.
Co znajdziesz w swoim pakiecie:
-
6 modułów merytorycznych (9.00-13.00) – wykłady połączone z zadaniami i ćwiczeniami praktycznymi.
-
Zestaw konkretnych narzędzi do wykorzystania (schematy, arkusze, modele).
-
Dostęp do platformy z biblioteką dodatkowych materiałów oraz inspiracji.
-
Feedback związany z zadaniami wdrożeniowymi.
-
Materiały dodatkowe w formie niespodzianki.
-
Certyfikat ukończenia kursu.
Ile wynosi Twoja inwestycja w wiedzę i praktyczne umiejętności?
-
"Early Birds' - zapisy do 20 listopada 2020: jedynie: 3.600 zł netto.
-
Cena regularna od 20 listopada 2022: 4.800 zł netto.
-
Możliwość płatności w ratach.
Potrzebujesz więcej informacji?