
Kultura zjada AI na śniadanie, czyli w jaki sposób zmieniać się tak, aby nic nie zmienić
Fakt, przyszło nam żyć w ciekawych czasach. Oto znaleźliśmy się w szczęśliwej sytuacji, gdy dzięki inteligentnym chatbotom takim jak...

Paradoks genialnego stażysty – idioty. Czyli problem kontekstu w budowaniu asystentów AI
Wyobraź sobie następującą sytuację: jako właściciel niewielkiej firmy postanawiasz pewnego dnia, że zatrudnisz stażystę. Do pracy zgłasza...

Czy maszyny mogą być kreatywne? Albo zarzuty pewnej hrabiny…
W dyskursie na temat AI kwestia kreatywności jest jedną z najbardziej polaryzujących. Sceptycy odmawiają maszynom tej dyspozycji...

Prompty to nie wszystko. Czy Twoja firma ma już całościową strategię wdrażania AI?
Przed każdym szkoleniem na temat AI, które prowadzę dla różnych firm (działy marketingu, agencje reklamowe, PR, agencje badawcze), zwykle...

Walki robotów: Bard contra ChatGPT. Wynik pierwszej rundy
Pierwsze wrażenia po testowaniu Barda? Mocno mieszane. W porównaniu do ChatGPT narzędzie Google wydaje się na pierwszy rzut oka...


W jaki sposób rodzą się „ewangeliści marek” – etapy doświadczeń w ‘consumer journey’.
Głębsze zrozumienie procesu „consumer journey” pozwala lepiej zaprojektować etapy kontaktu z marką, a tym samym zbudować silniejszą...


Archetypy na ulicach
69 artykułów Archetypy to wzorce nieuświadamianej energii psychofizycznej, które aktywizują się wyraźnie m.in. w sytuacjach skrajnych....


Jak tworzyć markę antykruchą
Akronim VUCA, stworzony przez Warrena Bennisa i Burta Nanusa pod koniec lat 80. ubiegłego wieku, dziś robi prawdziwą furorę. Okazało się...


Dowcip w reklamie najlepszą platformą dla insightów?
Humor, dowcip, elementy komediowe to dobrze sprawdzone i działające składniki reklamy. I jednocześnie bardzo powszechne. Szacuje się, że...


Osobowość marki – użyteczny konstrukt czy mit marketingowy?
David Aaker zauważył kiedyś, że jednym z najprostszych mierników obrazujących przywiązanie do marki może być procent klientów, którzy...